Monday, November 19, 2012

Ma numesc "Leidi Gaga" si locuiesc in Romania . . .

    Numele si parintii nu ii alegi tu, insa ii ai pe toata viata. Parintii ca parintii, nu-i poti schimba si nici nu trebuie. Dar daca e sa vorbim despre nume, atunci avem o tema inepuizabila.
    Numele il primesti la nastere si reprezinta o placere nevinovata a parintilor. Ei, impreuna cu "tot neamul", iti aleg numele atunci cand esti lipsit de cuvant si personalitate si cu el ramai.


     Eu m-am ales cu un nume atat de comun in zona rusificata a Europei incat ani de zile mi-au trebuit ca sa incetez s-o mai intreb pe mama ce a fost in capul ei atunci cand mi-a ales acest nume. Numele Tatiana, cu derivatele Tania / Tanea sau Taniusa l-am considerat, multi ani, un nume de duzina. La scoala, in generala, am avut 3 colege cu acelasi nume, in liceu am avut vreo 4. Pana si la facultate (pe care am urmat-o la Pitesti) am mai avut o colega cu acelasi nume. Nici in caminul studentesc sau la concursurile la care am participat nu am scapat de aceasta frustrare. Unicul loc memorabil in care numele meu "melodios" era unic a fost la master, dar n-a durat mult sa ma bucur - doar doi ani.

    Culmea e ca si in Marea Britanie, unde ma aflu in acest moment, am intalnit acest nume "scump". Sa va zic cine il poarta? O sa radeti, dar si eu am ras cand l-am auzit prima data.. un superb labrador alb. What?!!! Sa-ti numesti cainele Tatiana, pentru englezi nu e nimic ciudat, dar va imaginati cum e pentru mine? Sa se pronunte numele Tatiana si sa intorc capul si eu si cainele...Mdee
    Totusi, sunt multumita, pentru ca majoritatea prietenilor si rudelor imi zic simplu, Tina, dar si aici apar intrebari (atunci cand ma prezint asa, informal, se gasesc unii sa ma intrebe daca aceasta prescurtare vine de la Cristina...uff, imi cade fata, nuuu, Tina vine de la Tatiana, doar in cazul meu).


    De la un timp a inceput sa-mi placa prenumele meu. A inceput sa-mi placa din momentul in care am intalnit alte nume care, desi nu erau comune ca al meu, erau foarte caraghioase, de genul: Birgita-Bardo Kovacs, Musculita Ionescu, Zambilica Kricopol, Bombonica Pamfilie, Capsunica Costescu, LeidiGaga Seitan:)) iar in cazul baietilor: Yahoo Dragoman, Craciun Mos (serios??!!), Constantin Bred Pit, Alexandru Dick Pasarica.


    In asemenea cazuri, chiar ca esti indreptatit sa te intrebi ce a fost in capul parintilor cand au ales numele copilului lor?
    Deci eu incep sa ma simt norocoasa si chiar multumesc parintilor ca au ales, pentru mine, un asa nume comun...


                                                  Surse poze: google.com

1 comment:

  1. eu tot port numele de Tatiana, sincer nu pot spune ca nu imi place sau ca imi place la nebunie, sunt putin indiferenta, unica ce cite odata imi e cam greu sa pronunt numele Tatiana, are el un accent care pt mine e putin problematic:(

    ReplyDelete

Zi-mi si mie la ce te gandesti