Thursday, January 3, 2013

Cronica intarziata.

     21 decembrie 2012:  

    Azi a venit sotul acasa si n-a intrat bine pe usa ca mi-a si zis: azi trebuie sa vedem filmul Eight Below (2006). A contraatacat caci cu o zi in urma, aproape ca l-am obligat sa se uite la The Help (2011). Amandoi suntem mari consumatori de filme, dar, din pacate, nu avem timp, in acest moment, sa mergem la cinema. Daca vrem sa ne relaxam, ne asezam comod pe canapea si evadam din lumea aceasta obositoare a vietii reale.
    2012 a fost un an plin in evenimente cinematografice, de la filme noi, subiecte noi, actori noi si pana la aparitia unor noi parti din filme deja consacrate sau reeditarea in format 3D a unor filme mai vechi dar cu priza la public, gen Titanic 3D.
    Voi enumera filmele care mi-au atras cel mai mult atentia si care mi-au placut cel mai mult sau nu, insa este o parere pur subiectiva din perspectiva consumatorului obisnuit care nu inghite filme grele si plictisitoare ca subiect. Nu am timp de asa ceva, nu am timp sa stau sa procesez ce a vrut sa zica un regizor sau un scenarist preocupat de subtilitati.

    Si deci, unul dintre preferatele mele este The Dark Knight Rises de la care nu am avut prea multe asteptari pentru ca nu sunt o fana a acestui film. Recunosc ca nici macar nu-mi mai amintesc prea bine celelalte parti. Insa aceasta ultima parte a filmului m-a uimit intr-un mod placut. E un film destul de lung (cam 3 ore), iar actiunea e lenta si daca ai putina rabdare vei intra in subiectul filmului si vei vrea sa-l vezi pana la sfarsit. Eu ma bucur ca am avut rabdare. Un film reusit, distributie foarte buna. Merita vazut.

     Un alt film care mi-a placut foarte mult este The Avengers. Poate ca acest film este departe de a fi perfect, insa este spectaculos si distractiv, punand intr-o lumina pozitiva si amuzanta o adunatura de super-eroi: Iron Man, Hulk, Thor sau Capitanul America, fiecare venind cu propria personalitate si pastrand caracteristicile pe care le au in filmele care i-au consacrat. Una dintre fazele mele preferate din film a fost aceea in care Hulk ignora statutul de zeu a lui Loki, personaj negativ. La aceasta faza am ras cu pofta si i-am tot dat replay. Recomand acest film pentru ca nu e genul de film care pune in evidenta tragedia de invadare a pamantului cu tot felul de fiinte extraterestre, ci personajele, cu ale lor actiuni si faze amuzante. E un film relaxant.

    Un film amuzant si o comedie neasteptata este Ted, ursuletul de plus care printr-un miracol de Craciun, prinde viata si creste odata cu stapanul lui. E un film necenzurat, pentru oameni mari, plin de momente haioase. Nu e un film exceptional, insa sa-l vezi acasa, cand n-ai ce face si esti plictisit e destul de bun.

    The Vow este o drama impletita cu momente romantice, amuzante si un final fericit. Un film impresionant si o poveste bazat pe un fapt real despre puterea dragostei. Mi se pare al doilea dupa Notebook din aceasta categorie. Merita vazut.

    Nu pot sa trec cu vederea continuarea celor 2 animatii exceptionale de anul acesta:  Ice Age 4: Continental Drift si Madagascar 3: Europe's Most Wanted, a caror eroi isi continua aventurile in acelasi mod haios si cu multe imagini pline de invataminte. Nu pot sa uit nici de Hotel Transilvania sau Brave. Sunt filme atat pentru copii cat si pentru copii "mari" cu multe momente inedite si pline de inteles.

    27 decembrie 2012:

    Alte filme de bagat in seama ar mai fi: The Amazing Spider-Man (aceeasi poveste, dar actori noi), Prometheus (e genul de SF horror ok, cu multe intrebari existentiale si cu si mai multe intrebari ramase fara raspuns), The Hunger Games (posterul e mai tare decat filmul, stiu ca suna straniu, dar cam asta e), Step Up Revolution sau StreetDance 2 (e pentru iubitorii de gen - concursuri de street dance), Skyfall (acelasi invincibil James Bond), 21 Jump Street (o comedie draguta si usoara), War Horse (un film trist, dar dragut), This Means War (o comedie usoara si previzibila), American Reunion (e mai bun decat ultimile 2-3 filme din seria American Pie), Safe (e pentru iubitorii genului Actiune, daca joaca Jason Statham atunci cu siguranta e actiune),

    Filme la care poti sa te uiti o data: Total Recall (din tot filmul mi-a placut actorul si trailer-ul;)), Looper (am asteptat mai mult de la acest film dupa ce am vazut trailer-ul), Snow White and the Huntsman, Taken 2 (nici nu se compara cu primul film din serie), Battleship (daca vrei s-o vezi pe Rihanna jucand in filme, acum ai posibilitatea, dar nu te astepta la ceva maret din prestatia ei si nici a filmului), Chronicle (nu stiu de ce unii ii dau nota asa mare, poate pentru modul de filmare?), The Expendable 2( un film pentru melancolicii filmelor de actiune din anii '90 cu clasicii actori de actiune: Schwarzenegger, Stallone, Willis, Van Damme, etc), The Five Year Engagement sau What to Expect When You're Expecting (sunt filme de familie, comedii usoare fara mari pretentii), John Carter (o poveste SF, o comedie nu foarte tare, un film relaxant si atat), Underworld Awakening (un film cu vampirei draguti), Safe House (nu am ramas cu nimic dupa acest film).

     Filme pe care nu le recomand: The Twilight Saga Breaking Dawn Part 2 (atat de jalnic), Wrath of the Titans (candidat la Zmeura de Aur), The Watch (zero barat), Ghost Rider: Spirit of Vengeace (un monument de prostie, pacat de Cage, ca avea filme bune, cu asta s-a prostit de tot), Moonrise Kingdom (o gluma de film), Resident evil: Retribution (prost, ba nu PROST-PROST, de la subiectul care a facut din primele parti un film mai de Doamne ajuta s-a deviat atat de mult ca nici nu mai are logica, actiuni incoerente, patetic).

    Inca nu am vazut Journey 2: The Mysterious Island, The Hobbit, Life of Pi si Argo, daca e sa ma iau dupa recomandari.

    3 ianuarie 2013:

    P.S. Ieri am vazut Cloud Atlas, un film greu, lung, cu multe idei. 6 povesti in 6 perioade temporale diferite, cu actori care joaca mai multe roluri. Dupa primele 20 de minute am vrut sa opresc filmul, apoi am zis sa-i mai dau o sansa. Acest film m-a dus cu gandul la romanul lui Liviu Rebreanu "Adam si Eva", doar ca in acel roman povestile se leaga mai frumos. Multe idei existentiale si multa filosofie, mai putina actiune. N-a fost rau, doar ca in loc sa ma relaxez, am stat ore bune sa ma gandesc la subiectul filmului si pentru a-l intelege. Sigur mai trebuie sa-l vad odata ca sa il inteleg mai bine, dar nu stiu daca mai vreau sa-l mai vad...

Si cu asta am incheiat cronica filmelor 2012.
La cat mai multe filme bune!




No comments:

Post a Comment

Zi-mi si mie la ce te gandesti