Wednesday, February 13, 2013

Haz de necaz . . . de Ziua Indragostitilor

    Cica e la moda sa scrii macar un post despre aceasta sarbatoare. 14 februarie a devenit o cultura la romani la fel ca si halloween. Ma intreb de ce romanii sarbatoresc Valentin's Day si nu Dragobetele? De ce e mai mediatizata sarbatoarea imprumutata de la americani decat cea romaneasca? Sau de ce au nevoie oamenii de o anumita zi in care sa-si sarbatoreasca dragostea?

    Nu am suferit niciodata sarbatorile imprumutate gen Halloween sau Valentin's Day! Ba chiar am refuzat sa le marchez in vre-un fel, n-am cumparat niciodata vreun inimoi sau ursoi de-ala de plus de la vreo taraba si nici dovleci n-am scobit toamna. Pe plaiurile mioritice, aceste sarbatori au tendinta de a se extinde doar pentru ca omul este un animal de turma, iar marketingul si comertul eftin, in sensul metaforic de "doi lei" par sa fie pastorii. Si daca, totusi, tii neaparat sa marchezi momentul, iesi cu consoarta in oras, la o plimbare, la un film, la teatru, la restaurant. Nu e musai ca El sau Ea sa aiba acolo pe raft vreun papitoi sau zece pe care sa scrie la unison Valentin's Day.

    Si cu asta am epuizat subiectul, dar pentru ca zilele astea am citit cateva bancuri despre aceasta zi m-am gandit sa vi le zic si voua, poate va da idei sau doar va va bine-dispune:

... Dragul meu, sunt de acord cu propunerea ta ca de Ziua Indragostitilor sa incercam o pozitie noua: eu voi sta intinsa pe canapea, voi bea o bere si voi butona telecomanda, iar tu poti sa treci la calcat rufele;

... Ziua Indragostitilor in farmacie: 
-Buna ziua..
-S-au terminat;


...Ea: Iubitule, am visat azi-noapte ca mi-ai cumparat de Sf Valentin un colier cu perle

   El: Asteapta draga, pana diseara si o sa ai o surpriza!
Vine seara, barbatul se intoarce de la serviciu si ii ofera iubitei sale un cadou frumos ambalat. Emotionata, ea il deschide si gaseste inauntru ... o carte: "Interpretarea viselor";


... Cum se pregatesc femeile pentru ziua de Sfantul Valentin?
Cumpara felicitari parfumate, cauta trei zile cadoul potrivit, merg la coafor, merg la cosmetica, isi cumpara haine si pantofi noi, se dau cu creme si se machiaza o jumate de zi, isi fac planuri si sperante.
   Dar barbatii?
Cumpara o floare de la floraria din drum, o cutie cu prezervative si eventual fac un dus de 5 minute.







No comments:

Post a Comment

Zi-mi si mie la ce te gandesti